tisdag 21 september 2010

Många barnkalas blir det....

Förra veckan så var mina barn bjudna på tre olika barnkalas. Och när det är kalas så behöver man ju prisenter och kort =) Men efter som dom som skulle få korten inte är äldre en 4-6år så försökte jag att inte överarbeta korten. Men tyvärr så har jag inte bild på ett av korten som Indra fick och jag tror att det var det jag personligen vart mest nöjd med. Men det glömde jag bort att knäppa kort på =(

Här är kortet som Malte fick av Liam. Tycker det ska vara mycket färg och så klar ska det vara ballonger när det är kalas!


Den gröna bakgrunden har jag punchat ut med en Martha Stewart  punch som heter Double Loops och åter igen har jag använt mig av spellbinders stjärn dies. Ballongerna är ut stansade med hjälp av Quickutz ballong dies och texten är Quickutz alfabetet Studio. Stämpeln Grattis kramar är en Inkido stämpel som jag stämplat på en ut stansad ram av Spellbinders Scallop Ovals.

Till Tindra vart det ett tjejigare kort från Liam och Thindrat. Inte så över arbetat men fint i sin enkelhet tycker jag.



Den vita bakgrunden är stansat med hjälp av en Martha Stewart punch around the page som heter Pansy som jag verkligen älskar! Och silverhjärtat är en cuttlebug dies. Sen så har jag använt mig av samma Inkido stämpel Grattis kramar som i förra kortet.  Magnolia stämpeln har jag fått låna vid ett tidigare tillfälle av mig scrappkompis och granne Maria! Även känd som miamaria. Och hennes sida kan du gå in och titta på här  http://maria-miamaria.blogspot.com/   vilket jag verkligen kan rekommendera. Dit brukar jag ofta gå för att titta och få inspiration när jag kört fast och inte vet vad jag ska göra. Det var tack vare henne jag till sist tog mig i kragen och öppnade en egen blogg. Så stort  tack Maria för att du inspirerat mig till detta för hittills så  tycker jag det är jätte roligt  att blogga =)

Inga kommentarer: