söndag 3 oktober 2010

Lilla rosenknopp!

Det här kortet är på min dotter Thindra är när hon var en lite bebis =) Fy vad tiden går fort! Och inspiration till den här LO är taget från hennes underbara tunika som hon fick av sin faster Anna på BB när hon var nyfödd =) Den är så färgglad och härlig så jag ritade av några mönster från den och klippte ut och satte i vänster hörnet.

Det gröna papperet heter Little Yello Bicycle och det har jag köpt av Sylvia en gång i tiden. Älskar ju rosa men älskar även grönt! Tror det finns alltid en gnutta grönt med på alla mina LO för det är en väldigt bra basfärg. Blommorna har jag fått av min mamma Lena som hon inte behövde längre. Och fjärilen har jag stämplat på ett rosa papper och embossat med glitter och sedan klippt ut med en sax. Den är köpt på Oppio som jag har brukat handla en hel del av. Alfabetet är ett Provo Craft alfabete som heter You´re not the boss of me som jag cuttlebugat ut i lite mörkare rosa papper. Detta var mitt allra första alfabetet som jag köpte till min cuttelbug och jag tycker det är en bra investering. Det passar till mycket. Fotomattan är klippt med en vågig sax.

Så det får räcka för i dag =) Hoppas du skriver nått om du är in och tittar för då skulle jag bli så glad! =)

Inga kommentarer: