fredag 22 oktober 2010

Party brudar!

Så var det äntligen fredag! Har varit på badhuset som jag brukar med barnen och badat med goda vänner =) Och sedan så har vi haft kalas för gubben som fyllde 39år i onsdags! Vart en trevlig stund men svärmor och fastrarna som uppskattade den varma smörgåstårtan!

Nu har jag pillat lite på en LO på mig och min vän Maria Sparring! En av våra trevliga utgångar på Hela huset gungar när det fanns i Bollnäs. Har insett hur mycket jag saknar det nu när det inte finns längre men sådant som händer tyvärr. Hade i vart fall väldigt kul när vi brukade gå ut på det jag och Maria S. Känner så många Marior så jag känner att jag måste förtydliga mig lite här =)

Här har jag bara använt mig av svart, vitt och silver på hela LO Passade på att använda sånt som jag köpt på mig men som sedan blivit liggandes i väntan på ett bra tillfälle som nu =) Papperet är ett Making memories som jag valde att riva upp en foto ram i mitten. Den dabbade jag med både svart och silver dabbers. Sedan så dabbade jag även den stora svarta tygblomman runt kanterna i silver färg för att den skulle synas lite bättre. Så fick det bli ett fint vitt hjärta i mitten. Svirveln jag har ovanför blomman är en dies avTim Holtz som heter Sizzix Bigz Die  Elegant Flourishes som jag cuttlebugade ut i vitt papper.  För att framträda textn brudar la jag lite svart  puchenella bakom det silvriga alfabetet som är ett qk alfabete jag har. Party texten är också ut punchad med hjälp av qk tången och drog lite med en svart dabber bakom där jag ville att det skulle sitta för att synas lite mera.
Man ser även det silvriga kanterna på det rivna papperet runt fotot. Vill även skriva ner lite så jag stämplade en liten cirkel som jag kunde skriva några rader i =) Om vad det var vi skulle göra        
Så vart slut resultatet och det känns helt ok. Är glad att jag äntligen vågar riva och kladda lite med mina papper. Jag har varit så feg med det jämt men tror det börjar släppa lit nu =)

Skriv gärna något när du är in och tittar för det värmer i mitt hjärta då och jag blir glad =)

2 kommentarer:

mimmi sa...

Så fint du gjort.. ser nästan lite romantiskt ut ;) Jag saknar oxå HelaHuset...

pysselsandra sa...

Ja vi är så söta i hop så =) Ja vist hade vi roligt när det brukade vara Hela huset! Fast seg som man är så fattade jag inte det då. Ett tecken på att man börjar bli gammal tror jag......

Många kramar från mig!