måndag 22 november 2010

Ett julkort =)

Hej igen =)

Nu tänker jag försöka att lägga upp ett nytt julkort varje dag fram till jul får se hur jag kommer att sköta mig. Hoppas inte datorn strejkar igen...... Har ju pysslat med kort ett tag nu så jag har några på lut men orkar bara lägga upp ett i taget. Här är ett av mina julkort med lite blandade stämplar från både slöjddetaljer och panduro mm. Och för mig så är julen förknippad med  färgerna grönt, rött och guld uppblandat med  naturmatrial. Trotts allt så är det ju bar jul en gång per år!


Har jobbat utifrån ett julrött papper som jag fäst en guldbård som är ut stansad med en MS stans. Granen är en gammal stämpel jag fyndade på en ut försäljning för ett tag sedan. Den stämplade jag på ett grönt papper och embossade den i guldpulver så den blir extra fin och sedan klippte jag ut den. Bakgrundstexten är en stämpel som är köpt på pandurohobby en investering jag jorde förra året när jag var till stockholm strax före jul. Den stämplade jag på ett oblekt papper och på den står det en massa jultexter på som syns  på den här bilden.


Blomman har jag punchat ut med en Nellie Snellen punch som är köpt på Nettans Då får man blommorna så här fina och präglade med dom stansarna för det följer med två stycken. En som punchar ut blomman och en som präglar den. Och jag älskar ju när jag kan göra så mycket som möjligt själv  =) Då får jag blommorna i den färg jag vill och kan göra hur många jag vill! Gren punchen är en MS punch som går hårt just nu.



Tomten är en stämpel från Slöjddetaljer och den har jag stämplatt och färglagt plus att tomtens glasögon har fått lite glossy lack på glasen så dom ser glansiga ut.



Och nere i högra hörnet fick ett litet  sigill pryda som också följer med i kittet från pandurohobby som jag skrev om nyss.

Så det var dagens julkort, vi får  se vad det blir i morgon =) Hoppas du vill skriva något när du är in och tittar för det skulle göra mig så glad! Många kramar från PysselSandra!

Inga kommentarer: