söndag 21 november 2010

Magnolia kort!

Hej nu har jag haft en toppen dag och pysslar hemma hos Maria Hellberg från 10.00 till kl 15.00. Vi hade super trevligt och jag han en LO men den tänker jag visa lite senare för jag vill gärna knäppa kort på det när solen är framme så kortet på LO blir bäst  =) 

Här är ett kort jag pysslade i hop tidigare i veckan. Det är med en underbar magnolistämpel där Thilda bakar. Den går att färglägga på många olika sätt och här är en av mina tolkningar av henne. Kan nästan känna hur det lucktar pepparkaka?


Jag har stämplat pepparkakorna i bakgrunden på ett vanligt vitt papper.


Sedan har jag knutit ett rött sidenband runt en kanelstång och punchat ut lite grenar med hjälp av en MS punch.



Här har jag stämplat texten kanel, ingefära & nejlika på en oval som jag inkat kanterna med lite guld för att bryta lite mellan det bruna och det vita. Inte så svårt och ändå väldigt mysigt.

Det var allt för mig denna gång hoppas du vill skriva något när du är in och tittar för då blir jag glad =)

Inga kommentarer: