lördag 20 november 2010

Mitt första stair step kort!

Hej nu har jag kommit i gång med julkorts skapandet för fulla muggar och det är så kul! Har på det här kortet provat mig på att vika mitt första stair step kort. Beskrivning hur man gör det finns på Louises blogg att följa steg för steg hur man gör. Har sett att Maria har hjort en hel del fina kort med den här vikningen och kände att det var min tur att prova på det nu =) Och efter som det snart är jul så fick det bli ett julkort!


Har använt mig av enkla papper och började med en wellpap som jag sprejade med guld glitter sprej så det glittrar. Sen så har jag stämplat en tomte som jag sedan färglagt med mina distrest ink refill flaskor för jag tycker dom är så kul att arbeta med. Sen klippte jag ut tomten och limade fast han på wellpapen. Fäste ett rött sidenband och knöt en rosett. Stansade ut lite gröna fina grenar med min MS punch och tryckte ut en stjärna med hjälp av min QK tång. Dom röda bären har jag lagt lite Glossy accents på för att få dom blanka och fina. Papperen är spillbitar jag kunde använda mig av nu =) och längst fram  stämplade jag en liten gris med en julhälsning på.



Stämplade även en liten diskret julhälsning på ett av splillbitarna med en glittrig stämpeldyna för att inte det skulle synas för mycket.


På insidan så fäste jag ett vitt papper där man kan skriva sin julhälsning på och sedan dekorerade jag med en Jul post stämpel jag stämplat på ett natur papper och klippt ut. Plus att en liten järn ek fick pryda insidan av kortet.

Så det var allt för denna gång, hoppas du vill skriva något när du är in och tittar för då blir jag så glad!  Många julkramar från Pysselsandra! Och tack för att du är in och tittar =)

Inga kommentarer: