söndag 7 november 2010

Tack kort!

Nu har jag äntligen gett bort tackorten jag jorde för ett tag sedan. Vill ju först ge bort dom innan jag lägger ut dom på bloggen men efter som insidan var lite personlig tog jag ingen bild på den. Det här är ett kort som Åse visade oss en gång när vi var hos Sylvia och Åse jobbar på Reprint. Ett väldigt roligt kort att göra och det bästa av allt var att jag hade redan dom stämplarna som behövdes för att göra det så jag behövde inte köpa dom =)

Har använt ett vitt papper som jag stämplat och embosat med genomskinligt embossingpullver med blomsvirvlar. Sen så har jag haft Distress ink dynor och sussat runt kanterna. Först den lite ljusare bruna tea dye och sedan den lite mörkare bruna vintage photo. Använder mitt Blending tool  ett handtag med en litten tuss längs ut som man bara duttar i färgen och sen stryker runt i en cirkelrörelse runt kanterna på papperet och då träder det man embossat fram så här fint. Sedan använde jag färgen walnut stain till fjärilarna som är mörk mörk brun och även till texten thank you. Sedan fäste jag ett organzaband med prickar rakt över kortet och sedan fäste jag thank you skylen över och limmade fast bruna blingstenar i dom fyra hörnen. Så det var allt för denna gång nu ska jag försöka bli klar med lite julkort =)

Skriv gärna något om du är in och tittar för då blir jag så glad! Kramen, kramen på dig!

Inga kommentarer: