söndag 12 december 2010

Lucka nr 12

Hej på dig i dag har jag haft en jobbig dag...vi var och skulle lussefira i kyrkan i dag och redan innan så var barnen på viset så vi vart sena dit. Och där vägrar dom var med i luciatåget  =(  Vi fick sitta längst fram och knäppa kort på alla fina kompisar i stället. Inte riktigt det jag hade sett fram i mot  =(   Sedan gick vi vidare till Johannesgården och åt tomtegröt och fikade och fick träffa tomten som delade ut paket. Och trots att mina bara busat hela dagen så fick även dom en present. Det var en helt utslagen mamma som somnade mitt på dagen sen när hon kom hem. Thindra somnade också med mig och det hör till ovanligheten att jag sover middag men i dag hände det.

Så var det dax för lucka nr 12 och jag förtittar lite på morgondagens Lucia med en härlig stämpel från Magnolia. Jag var kär i den här när jag såg den första gången och började genast leta den på deras hemsida. Den är ganska gammal så det tar ett tag innan man hittar den när man ska kolla i genom alla flikarna.


Jag valde att limma fast en vit spetts som jag trätt ett grått sidenband igenom hålen. Sedan så knöt jag en rosett i samma gråa band och limmade fast den plus att jag stansade ut en snöflinga med en spellbindersdies som jag satt en brads i genom.


Här ser du snöflingan på närmare håll =)


God julstämpeln är en återkomande favorit som jag tror jag köpt på slöjddetaljer i fjol men är inte säker. Den finns inte i år i vart fall. Älska att jobba med grått, silver och vitt som gör att det blir en snöig känsla på kortet.

Det var försmaken på morgondagens Lucia! Jag har ett till luciatåg att hålla tummen för att allt kommer gå bra den här gången. Thindra ska lussa på sitt dagis så det kan bli intressant... hoppas hon är snäll och går med i det i alla fall. Jag håller tummen i morgon. Ha en bra fortsättning av kvällen så ses vi kanske i morgon, många kramar från mig!

Inga kommentarer: