tisdag 14 december 2010

Lucka nr 13

Hej och trevlig Lucia på dig! I morse var jag uppe i tid och tittade på luciafirandet på TV med Thindra. Liam skrek att han skulle se på barnprogram men vi förklarade att det kan man göra alla andra dagar utom när det är Lucia =) Så tittade vi även på kalendern som jag tycker börjar bli väldigt kul nu. Sedan  har jag varit och tittat på dotterns luciafirande på dagis på eftermiddag men det var kalt... Tycker inte riktigt om att dom ska vara ute med dom här små barnen som börjar att grina för att det är så kalt. Annars så är det kvällsvecka nu för mig och jag längtas redan efter torsdag kvällen =)

Här är kort nr 13 och så klart är det en annan variant av mitt fina magnolia tåg =) Har jobbat med naturfärgen, brunt och guld här som en liten brytning mot gårdagenskort. God jul stämpeln är en återkommande favorit och bakgrunden har jag stämplat upp med en notstämpel jag har.


Ner till så fick min favorit spets sitta och jag valde att trä en brunt sidenband igenom denna gång. Och knöt en brun rosett som jag limmade fast. Snöflingan är en spellbinders dies och i mitten fick en snöflinga brads sitta.


På insidan av kortet satte jag en fin tags som jag stämplat med en god jul stämpel och tryckt ut en fin pepparkaks gris i brunt papper med min quickutz tång och lika så julgranskulan är en qk dies. Älskar att jobba med mina olika dies. Det var det som fick mig att börja en gång i tiden =)

Så det var dagens kort. Skriv gärna en kommentar det gör mig så glad!! Många kramar från mig!

Inga kommentarer: