tisdag 8 mars 2011

Renoveringen är i gång!!!

Hej på dig =) Nu har jag äntligen börjat med renoveringen i det rum som ska bli mitt framtida pyssel/scraprum! På grund av omständigheterna så har jag fått skjuta lite på det men nu så är jag i full gång med spackling, putsning och målning!! Efter som jag gör nästan allt själv så kommer det att ta ett tag innan jag är färdig men det gör inget. Huvudsaken är att det blir gjort. Jag jobbar ju trotts allt heltid också så det ska finnar ork på kvällarna till det med och det är lite olika på dagar hur amper man är..... Men när målningen är färdig ska jag och min kära sambo lägga ett vitlaserat klickgolv innan jag kan börja fylla rummet med pyssel!!!


Här ser du hur jag spacklat och slipat bort den gamla bården som jag inte vill ha kvar.


Väggarna ska bli vita i steller för gula.


Vi valde att bryta bort listerna så jag kan måla dom löst i stället. Det är enklare att lägga golvet då och sen sätta tillbaka listernan när golvet är på plats.


Så just nu är det bara stökigt men för hoppningsvis kommer det bli ordning på torpet och då kommer jag försöka komma i kapp med mina kort som ligger och väntar på att få bli fina LO. Ha en bra dag och tack för att du tittade in =)

1 kommentar:

Sylvia sa...

Ååå, lycko dig!! ;) Lycka till med ditt scraprum! Väntar på mer bilder från detta så småningom.
Ses imorgon å förresten!!! Längtar ja! Tar du svägerskan med dig?
Kan även berätta att jag kommer att ta upp beställningar till Reprint då. :)
Kram kram!