lördag 19 mars 2011

Så förvarar jag mina Cookie cutter Dies!

Hej på dig =) jag är fortfarande trött och har inte fått min energi tillbaka men nu så tror jag läkarna är något på spåren i alla fall. Ska dit på måndag igen så får se hur det går då. Hoppas mitt gamla jag tittar fram snart. Har i alla fal lite tips på bra förvaring av Cookie cutter dies som gärna blir liggandes i en påse när man köpt dom annars. Och i stället kan man ha dom i en pärmar så här fint så man ser man vad det är man har.


För det behövs följande


En hårdare kartongbit som är i A4 storlek, övningskörnings skyltar som jag hittat billigast på Dollars store 2 för 30kr men kom i håg att köpa magnetiska för det finns även skyltar som sätts fast med en sug pop och dom funkar inte =)


Klipp av skyltarna så breda som det hårda papperet är.


Det behövs tre halvor för en skiva.


Limma på den gröna sidan och fäst dom på pappen.


Så det ser ut så här när alla tre sitter där. En svart skiva ska det bli bara. Nu är magnetsidan vända så diesen fäster lättast.


Sen gör jag hål med min Silent setter så jag ska kunna sätta in skivan i en pärm.


Och så här ser det ut när jag är klar. Mycket lämpligt och särskilt till alfabeten är det bra så ser man direkt vilka bokstäver det är man ska använda. Nu blir det mycket lättare att jobba med sina Cookie cutter Dies det kan jag lova ;)

Det var allt för mig just nu ha en underbar dag ute i solen! Även jag ska försöka ta mig ut en sväng, många kramar från mig!

1 kommentar:

maria sa...

Hej, va skönt att dom är något på spåret. Trist att vara hängig så länge. Här hemma har vi vattkoppor. Jag har suttit inne och tittat på solen. Men det är bara att göra det bästa av situationen.
Vilken bra tutorial du bjudern på. Smart ide!! Jag måste nog investera i några skylltar jag oxå.
Sköt om dig, kram maria