torsdag 26 maj 2011

Me and my drum!

Hej på dig och tack för att du tittade in! Lämna järan en kommentar så jag vet vad du tycker om det jag pysslar med =) I dag efter jag slutade jobbet så har jag myspysslat ute i min trädgård. Som förra året tyvärr vart lämnad åt sida för jag renoverade Thindras lekstuga då och målade om mina utemöbler. Därför fick mina blommor inte den kärlek dom förtjänar ;)  Men i år så har jag lovat mig själv att fixa det jag inte han i fjol. Kommer ständigt på nya perénner jag vill plantera om och kanske dela lite på och dela ut till mina vänner. Älska att se så´antnt jag satte för några år sedan hur dom har växt och blivit stora och fina i år. Och så gör det mig gott att vara ute när jag står inne på ett industrigolv och jobbar hela dagarna. Bara två dagar kvar så har jag hela söndag att vila upp mig på. Lite ironi har väl inte skadat?  Nu ska jag visa en LO som legat hela vintern/våren på att jag ska hitta den rätta texten att skriva och plötsligt en dag på jobbet så slog det mig! Det ska stå Me and my drum!!  I går fixade jag det sista så nu kan ni få sed den.

Det här papperet har jag köpt på Panduro och tänkte då att detta bör vara lätt att scrappa på men jag har inte fått det att stämma. Men nu tog jag ett gamalt foto på Thindra mest fast Liam syns i bakgrunden när hon provar Liams underbara julklapp som han fick julen 2009. Av någon konstig anledning så finns dom inte kvar längre )trummorna) för dom råkade gå sönder =) Sånt där som händer...... Men Thindra tyckte om dom så länge dom var hel. 


Efter som det redan stog music time på papperet så valde jag att fortsätta använda mig av lite olika färger på bokstäverna när jag skrev rubriken Rock´n roll. Sedan diseade jag ut lite stjärnor i olika storlekar i guldpapper. Fotomattan använde jag mig av en MS punch och ett gult papper.


Sedan dabbrade jag med lite ljusblå akryl dabber och stansade ut röda parenteser. Sedan klistrade jag dit Me and my drum för det kändes som det passade in här.

Så det får räcka för mig i kväll ha en under bar kväll och god scraping i morgon för jag har hört att det skulle kunna bli regn då. Vi får väl se om dom har rätt den här gången vädergudarna =)

Inga kommentarer: