tisdag 7 juni 2011

Bröllopskort!

Hej och välkommen till min lilla blogg.

I dag har jag jobbat min första dag efter dom 5dagarna med långledigt.  Nu längtas jag redan tills det ska bli semester!!! I dag har vi även varit och firat min lillebror Rickard för har fyllde 29år. Stort grattis till dig min kära bror! Blir mycket fikande nu när det är många kalas på tur. Känner mig redan stressad hur jag ska hinna med Juni månad för det är någonting varje dag. Men man får ta en dag i taget och se hur det går  =)

Det här kortet är en beställning från en arbetskamrat. Det är mitt första bröllopskort och det tog tid innan jag fick det som jag ville Tycker det är så svårt att välja papper och färger. Här ska det ju även vara lite romantiskt tema så jag körde på brun/bege och rosa. Det enda krav jag hade var att det skulle vara ett staflikort annars fick jag fria händer.


 Hjärtat mitt på har jag stämplat och embossat på vitt papper och sedan färgat det med distress färger i rosa och bruna nyanser. Stämpeln har jag köpt av Sylvia och är en Reprint stämpel tror jag. Upp till och ner till har jag sytt med min fina hjärtansöm på symaskin en i vit tråd. Investerade även i ett litet Magnolia par för ett tag sedan efter som jag visste att jag hade den här beställningen. Edvin fick en brun frack och Tillda rosa blommor i buketten. Och så stansade jag ut datumet som dom gifter sig på nere i höger hörn i gammelrosa papper.


Valde att stansa ut efternamnet som paret ska ta när dom gift sig med hjälp av mitt Sizzix End less love alfabete. Det är ett litet mindre alfabet en QKs Magnolia fast samma typsnitt. Är så fint med den skrivstilen tycker jag. Sedan knöt jag ett rosa sidenband runt två guldringar och limmade fast på kortet plus lite rosa rosor och gröna blad. Allt som behövs för att hålla romantiken uppe ;)


Önskar er lycka är en Magnolia stämpel och den är stämplad i en ram jag stansat ut med hjälpa av en Spellbinder dies. Som jag sedan färgat in med Distress ink.


På insidan fick det se ut så här med lite rubbat papper och ett fint vitt hjärta brads som håller kortet uppe när det ska stå upp. Nere i hörnet fick min hemma jorda Nellie Snellen blomma plats.

Det var mitt första bröllopskort hoppas ni tycker om det och jag hoppas verkligen beställaren är nöjd med det. Lämna gärna en kommentar för det skulle göra mig glad =)
Ha en trevlig kväll kramar från Sandra!

1 kommentar:

pysselsandra sa...

Hej på mig =)

Bara testar för jag fick reda på av min kära granne och vänn Miamaria att det inte fungerade att komentera på min blogg. Testar därför lite nu =)