lördag 25 juni 2011

Dop kort

Hej och god fortsättning på midsommar firandet =) Som vanligt så fick vi väl ett typiskt  midsommarväder. Fast på förmiddagen så klarade vi oss från regn när jag och barnen var ner på Forsparken och dansade runt midsommarstången.

Tänkte visa hur mina dopkort till lilla Emma vart att se ut. Har hämtat inspiration från ett gammalt nr av Scrapboking m.m. Har tänkt göra det länge men det har inte blivit av tidigare. Nu fick jag ju ett perfekt tillfälle att prova. Dessutom så ville min farmor köpa ett kort med så jag passade på att göra två nästan lika dana kort.


Här har jag fått använda lite olika spetsar och rosa sidenband när jag dekorerat upp klänningarna.


Jag har använt mig av ett 30*30 vitt papper för att få dopkläningen så stor som möjligt och sedan vikt papperet på mitten.


På insidan av kortet valde jag att dekorera det så här. Lite blommor och blad och en fin Magnolis tags i mitten. Sedan stämplat hjärtliga gratulationer på dopdagen i tagsen och färgat in den i rosa efter kanterna.


Runt halsen fick en liten silver ängel hänga.


Här får du se lite närmer på hur insidan vart att se ut.


Ett lite annorlunda kort och mycket roligt att göra och även mycket uppskattat att få.

Det var vad jag hade denna gång hoppas du vill lämna en kommentar som anonym för det ska fungera nu, då blir jag så glad. Ha det bra många kramar från mig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättefint Sandra! Kram Helene över älven