torsdag 2 juni 2011

Grattis på födelsedagen vännen!

Hej på dig och kul att du kunde titta in. Har haft en underbar dag och bara vetskapen om att det är fyra dagar till gör mig gott just nu!!!! Ska snart sätta mig och pyssla lite men vill visa ett kort jag hjort till min kära vän Maria Sparring nu när hon fyllde 30 he, he (vi ska alla den vägen vandra vännen) Annars kan det vara svårt att hålla reda på alla Marior jag känner så det är säkrast att skriva dit efternamnet =)

 Det var med mycket kärlek jag la ner i detta stafflikort och jag ville inte göra det för mycket rosa så jag valde turkost som jag vet Maria älskar men även grönt. Älskar den här fina Flower fairies friends fen som heter Zinia. Den är från Crafter Companion och jag har köpt den av Sylvia om jag inte mins fel. Detta är den lilla fen som är ganska pillrig att måla men hon passar så bra på kort. Den stora fen är alldeles för stor så hon passar bara på höga kort. Men jag som tycker om att akvarella älskar att färglägga dess söta Fairies. Bakgrunds stämpeln är en textstämpel från Slöjddetaljer som är så fin tycker jag. Och formen är ut stansad med Spellbinders dies. Den otroligt vackra taggsen är en dies från Magnolia som jag letade länge och lyckades få tag på Tradera. Grattis stämpeln är från Reprint.


Dom olika papperen är lite blandat spill bitar och nya. men jag är dålig på att ha kol på vad dom heter tyvärr. Den vita spetsen är inköpt på Slöjddetaljer i vart fall och blombladen gör jag ju själva med min Nellie Snellen punch den är ett måste för alla som tycker om blommor och blader på sina kort och LO.


 På insidan kortet fick det se ut så här. Brukar alltid skriva puss och kram till Sparring när vi SMS ar till varandra så det passade in här med tycker jag. Och tittar du nära så ser du att jag även stämplat en svag pussmun i hörnet av Puss texten. Så fick ett fint vitt brad hjärta och en nål pryda vänster hörn med. Här använde jag facktisgt köpta löv och inte dom hemma jorda som jag brukar ha. Behövde lite större löv här förstår ni =)

Jag tycker det är så fint med dessa stafflikort och roliga är dom att göra och ge bort för dom blir som en liten tavla man kan ha framme och titta på. Jag hoppas Maria vart glad för sitt kort och jag känner mig glad och nöjd som fick ge det till henne.

Så det var vad jag hade att visa denna gång =) Hoppas vi ses snart igen och skriv gärna något om du är in och tittar för det skulle göra mig så glad!!!! Kramizar Sandra!

Inga kommentarer: