fredag 17 juni 2011

Grattulation kort!

Hej på dig! Vill bara meddela att det nu ska fungera att lämna en kommentar även om man inte har Google konto. Fyll bara i Anonym och skriv några rader om vad du tycker, sedan så ska det fungera. Kan vara tvungen att upprepa det märkte jag det kanske inte går iväg på första klicket du ska skicka i väg det. Så skriv gärna nått och testa om det fungerar =) Idag så ska jag iväg och jobba min sista beordrade övertid och jag är väldigt förkyld så jag är hemma nu och försöker ladda upp batterierna lite innan jag måste i väg... Har nästan ingen röst kvar och snoren rinner i näsan på mig och jag hostar  =(  Håller tummen att det går över snart.

Här ska jag visa min tolkning med min lilla söta Tillda med hjärta. Tycker hon är så himla söt och har försökt framhäva det här. Valde att göra ett staflikort för dom blir så fina när man kan ställa upp dom tycker jag. Jag började med att torr embossa ett vitt papper. Här använde jag en text embossing platta från Provo Craft som är ganska mysig. Drog sedan försiktigt med ljusrosa Distress ink över papperet på endast texten fick färg. Sedan färgade jag alla kanter runt om med mörkare rosa färg.


Stansade ut ett hjärta med hjälp av Spellbinders dies blingade upp hjärtat lite med tre rosa stenar.Sedan stämplade och målade den söta lilla Tillda i rosa nyanser. Tejpade fast ett rosa band med dubbelsidig tejp mitt över hjärtat som Tillda fick sitta på och så placerade jag ut några rosa rosor. Och en MS fjäril fick flyga upp över kortet. Nere i höger hörn stansade jag ut en ram med Spellbinders dies och stämplade den med en grattis stämpel och strök även på lite rosa färg över den. 


Så här ser kortet ut när man ställer upp det =)


Insidan fick se ut så här. Med den fina Magnolia tagsen. Tycker den passar till dom flesta korten. Och den är ju så romantisk. Limmade även fast en ros här som fungerar som stopp när kortet ska stå upp.

Så det var vad jag hade den här gången hoppas nu det ska fungera att kommentera mina inlägg? Fungerar då när jag testar här hemma. Nästa gång ska jag visa hur jag får mina vita rosor att bli rosa rosor =)

Ha det bra många kramar från mig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!Vilket fint kort! Du får krya på dig! Kram Malin

maria sa...

Superfint kort Sandra =))
Hoppas verkligen att du kryar på dig snart. Inge kul att vara förkyld inte.
Kram maria

Anonym sa...

Vilket fint kort!

Kram Jennifer!