torsdag 9 juni 2011

My baby angel!

Hej på dig och tack för att du tittade in =)

I dag blev min lilla tös hela 5år gammal och jag kan inte förstå att det var så länge sedan hon var så här liten som på denna LO!!! Fy vad jobbigt det är när man börjar inse att det lilla knytet redan är 5år!!! Måste därför visa en LO på min Thindra när hon var bara någon månad gammal och då hon var min lilla bebis ängel! Nu är hon ju min lite större bebis ängel ;)

Det här fina papperet köpte jag av Sylvia när hon drev sin underbara butik Sylvias i Edsbyn (vi saknar den så) Tycker så mycket om det här kortet på Thindra och klänningen hon har på sig köpte jag redan när Liam låg i min mage och simmade runt. Utifall det hade blivit en tjej då. Men så vart det inte men jag fick ju användning för den två år senare och jag behövde bara sy in den lite, lite gran så passade den henne.  Åter till LO där jag skurit ut cirkeln på papperet och satt ett turkost papper bakom. Runt ängeln skar jag ut detaljerat och la över pilbången på kortet. Runt om limmade jag fast en söt liten spets. Texten är ut stansad med mitt QK alfabete Magnolia som är så härligt. Sedans så fäste jag lite ut stansade swirvlar, blommor och blad i vänster och höger hörn för att få den gulliga romantiska känslan i LO en.


Här ser du hur jag skurit runt ängelns pilbåge och lagt den över kortet sedan.


Och här kan man se en lite närmre titt på swirvlar och blommor. Personligen tycker jag det blir fint med en vit  halvpärla i mitten av blomman.


Det var vad jag hade att visa denna gång. Vill även passa på och tacka  min goda vän, granne och scrap guru Maria  Hellberg för att hon sa till mig att det inte fungerade att lämna kommentarer på min blogg. Efter som jag inte brukar skriva till mig själv så visste ju inte jag det. Tror jag har lyckats fixa det nu, men är inte säker så skriv gärna något nu och kolla om det fungerar vet ja. Det gör mig ju så glad, det vet ni kanske vid det här laget =) Och åter igen ett stort grattis till Thindra på hennes 5års  dag!!

Inga kommentarer: