onsdag 22 juni 2011

Vita blommor blir rosa.

Hej och välkommen in på min lilla blogg =) Nu får det vara nog med födelsedagar!! Orkar inte fira mera. Ska bli skönt när midsommar har passerat och snart har jag ju semester. Bara två veckor till att jobba!!! Ska bli så skönt! Känner att det verkligen behövs nu!!

 Lovade sist  att visa hur jag färgar mina vita rosor rosa. Visar därför seg för steg hur det går till här.

Först behöver man vita rosor


Sen så lite Distress Ink refill och i det här fallet rosa färg plus en liten sprayflaska som jag köpt på Dollar Store billigt. Den  fyller man med lite färg och lite vatten och skakar om.


Så sprayar man bara med färgen över blommorna tills man får rätt kulör.


Ju mer man sprayar desto starkare färg får blommorna. Ha gärna ett papper bakom för det blir ganska kladdigt.


Sedan för att skynda på torkningen kan man blåsa med en embosing fön så torkar blommorna på nolltid och man kan börja använda dom på tex ett kort eller nå.


Se så härliga dom vart!


Och här sitter dom på mitt färdiga kort.

Ett smart sätt att få den färg man vill på sina blommor om det fattas i just den färgen man önskar. Hoppas du provar och tycker det är roligt att testa. Ha det bra tills vi ses nästa gång. Och lämna gärna en kommentar till mig för då blir jag så glad =)

Inga kommentarer: