lördag 16 juli 2011

Grattulationskort!

Hej och trevlig fortsättning på semestern! Jag har snart avverkat min första semestervecka så nu är det bara tre veckor kvar! Men en så länge kan jag inte klaga. Toppenväder nästan hela veckan så Maria Sparring och jag har kunnat åka till Orbaden och även gått ner en sväng på Kvarnsveden med barnen. Nu är det mulet och i går så regnade det men det gör inget för då kan man ju sitta inne och pyssla =) Jag har min systerdotter här på besök och hon och jag satt nere i pysselrummet halva dagen i går och pysslade. Hon har verkligen talang och det är kul att få lite sällskap. Funderar på att försöka få en dag till veckan som ska passa så jag kan bjuda in mina pysselkompisar med, vi får se om vi lyckas med det =)

Här är ett kort jag hjort för ett tag sedan som min farmor Viola  beställt till sin svägerska Yvonne. Jag har  glömt bort att visa det här på bloggen. Tur man tittar igenom sina bilder då och då. Valde att göra det i lila nyanser och använde mig av tre olika mönstrade papper. Stansade ut en fin rad med blommor med hjälp av en MS punch och ritade sedan en oval som fotomatta till den söta Tillda med korg.


Vågade mig på att stämpla direkt på kortet med en grattisstämpel och sedan så stansade jag ut bokstäverna i svart papper med QK tången till namnet och 65 år.


Här är en liten suddig  närbild på det.


Och så här fick insidan se ut. Fortfarande i lila som jag strukit på med Distress ink färg. Blomman och bladen har jag hjort själv med min Nellie Snellen punchar. Fjärilen är en Martha Stewart punch jag ofta använder.

Så det var vad jag hade att visa i dag. Snart ska vi till brädgården och köpa lite trall till vårat kommande soldäck här hemma. Har velat bygga det enda sedan vi flyttade hit och nu äntligen är det på G. Ha det bra tills vi ses nästa gång och lämna gärna en kommentar för då blir jag så glad!

Inga kommentarer: