torsdag 11 augusti 2011

Välkommen Sandra till Bloggen!

Hej på dig =)

I dag vill jag välkomna en vän till mig som äntligen öppnat en blogg. Ska bli så kul att få se vad det är hon skapar. Vet att allt hon gör blir fint och att hon är en bra inspiratör för oss andra så detta kommer gå strålande =) Ska försöka ta mig i kragen nu när det börjar lugna ner sig lite och ha en egen träff här hemma men som det har varit nu så har det inte gott tyvärr. Tror dock att det är många som har varit ute på semester  så dom har kanske inte kunnat komma i alla fall. Kul är det i alla fall att Sandra har öppnat en blogg som jag tycker att ni ska gå in och titta på handgjortavsandra den är så fin! Lycka till vännen!

Nu ska jag visa ett litet jordgubbe kort jag hjort =) Fick iden när jag bläddrade lite i det senaste nr av Magnolia tidningen och kände att ett sådant måste jag testa att göra. Jag skissade i hop en egen mall att rita upp jordgubben med och sedan var det bara att dekorera upp kortet.  Fortsatte att använda min lilla Tillda med hjärtat för hon är så fin tycker jag. Och så är jag så förtjust i den fina tags diesen från Magnolia. Det blir så bra när man använder sig av den. Dom små gula prickarna fick jag ut med hjälp av en kantstans jag hade och det är spill pluttar som ska bort som jag kom på att dom kan man använda som frön på jordgubben =)


Insidan jorde jag så här med lite Wellpapp och några ut stansade Qk jordgubbar.


Här är en liten närmre bild på insidan av kortet.


Vist blir man sugen på att äta lite jordgubbar nu. Ska göra några fler jordgubbar tänkte jag med en annan Magnolia stämpel jag har men vi får se när det blir färdigt. Just nu försöker jag få min energi tillbaka och hitta motivationen till att orka jobba.... Sen får pysselkraften kanske komma.

Ha en bra dag och tack för att du är in och tittar. Lämna gärna ett spår när du är in för då blir jag så glad! Många kramar från mig!

1 kommentar:

Sandra sa...

Hej å TACK i massor för ett vamt välkomnande!! :) det är roligt att vara "här". :)
Ja, med inspiration brukar det ju vara ett givande och tagande bland oss tycker jag. :) du gör oxå såna fantastiska saker.
Jag älskar jordgubbe-kortet!! Å längtar efter en träff. Vi måste fixa ngt snart. KRAM!! :)