söndag 18 september 2011

Nästa tävlingsbidrag!

Hej och trevlig söndag på er! Har varit i väg på badkalas med mina barn i dag Och jag vill passa på att tack Indra för att vi fick komma och bada och fika på ditt kalas! Tur att jag fick låna en bikiniöverdel på badhuset då jag råkat fått med mig två par bikinitrosor. Kände inte att jag ville vara utan den och Thindra godtog inte min ursäkt så då fick vi lösa det på detta vi set, slutet gott allting gott =)

Har hittat en ny tävling som jag tänkte försöka delta i. Har aldrig ställt upp på Scrapbrukets tävlingar förut bara handlat från deras underbara webb schopp men någon gång ska ju vara den första och så här såg skissen ut som man skulle följa och tävlingen räcker tills i dag söndag den 18 september..



                          


Kände att dom här fina höstbilderna på mina barn skulle passa för den här utmaningen. Dom är från förra hösten men har inte scrappat på ett tag nu så dom har legat och väntat på att få bli använda =)



Papperet jag har använt heter Fancy Sweet Spring by jackie eckles och även här har jag försökt använda mina dies och stansar så mycket jag kan. Alfabetet jag använt mig av heter Quickutz alphabet - Mary Jane CC Grand Complete  och det fina trädet jag använt mig av heter Quickutz Cookie Cutter - Border - tree and birds och myrorna nere i hörnet är även en QK die. Dom små löven är utstansade med hjälp av 32mm Botanical embossing punch - Beech Leaf och alla dessa saker finns att köpa på http://www.scrapbruket.com/ så titta lite där om det är något du behöver vet ja  =) Det stora lönlövet är en Provo Craft die och för att få löven att se lite slitna och spräckliga ut har jag knölat papperet och sedan  duttat på olika nyanser av Distress ink - färgerna tea dya, vintage photo och spiced marmalade. Bara för att få den där lilla höstkänslan i. Journalinen jag har skrivit i är en Clear Stamps som heter Hand Drawn Journaling Panels och är tillverkad av Autumn Leaves. Tagsen jag limmat fast efter kortsidan av båda korten är sopor från mitt jobb. ;) Vi har fönsterlister som är märkta med tags och då brukar jag återanvända dom på den andra sidan som det inte är skrivit på. Så man kan säjja att jag återanvänder sopor på det visett, i stället för att dom ska kastas bort till ingen nytta. Vill man kan man även skära ner dom lite så går det bra att använda som små tags.

Detta är mitt bidrag till Septembers veckotävling på http://www.scrapbruket.com/ Hoppas ni tycker om den och även juryn  som utser en vinnare. Håll tummen nu =) ha en bra fortsättning på söndagen och lämna gärna ett spår om du är in och tittar för då blir jag glad =)


Inga kommentarer: