tisdag 29 november 2011

Julkortsinspiration

Hej och välkommen in på min blogg =)

I dag blev jag tvungen att inseatt jag var för sjuk för att vara kvar på jobbet och åkte hem och la mig i soffan och somnade omedelbart. Har gått med pendlande feber i flera dagar nu och en förkylning/rethosta som inte vill ge sig =(   Dum som man är har jag försökt få bort den med extra många Alvedon och Iprem men det har inte hjälpt. Det var meningen jag skulle ha åkt till Gävle i morgon på GS utbildning med facket med blev tvungen att ställa in. Men det är ju inte så bra om jag skulle smitta alla andra och så hade jag definitiv inte orkat sitta och lyssnat på allt vi skulle få lära oss.  Får försöka vara hemma nu och kurera mig nu så vi får njuta av julen =)

Ska visa ett kort jag jorde i helgen då vårt Internet var nere så jag visar det nu i stället. Tomten är stämplat med en lite äldere Magnolia Edvin stämpel som jag tycker är så fin. Har även maskat han och embossat snöflingor i glitter pulver som tyvärr syns så bra på bilden. Sen har jag dragit med blå Disstress Ink färg över kortet. Har även torr embossat snöbakgrunden och även där dragit lite Distress Tea Dye över flingorna så dom ska synas bättre. Stansade även ut en stor MS flinga som jag limmade fast en lite rosett i mitten.


Insidan tog jag en tags och stämplade med en god jul stämpel och stansade även där ut några MS flingor och limmade fast på tagsen.


Så det var vad jag hade att visa i dag. Nu ska jag forsätta att kurera mig så jag orkar åka och jobba snart igen. Får se om jag orkar visa ett nytt kort i morgon det visar sig. Ha en fortsatt trevlig tisdagskväll vänliga hällsningar Pysselsndra!

2 kommentarer:

Åsa/asamia sa...

Ååååå vilket fint kort!! Gillar upplägget!
Stackars dig som blev sjuk, du får lägga dig ner och krya på dig!
Kul att du skriver hos mig, då har vi båda nåt att göra när vi inte orkar så mkt scrap ;0)
Ha det så bra du kan,
Kram ♥

Anonym sa...

Väldigt fint kort! Snöflingor kan man aldrig få nog av =). Du får krya på dig! Kram Malin