söndag 11 december 2011

Lucka nr 11

Hej och trevlig Söndag på er! I dag har vi varit ute barnen och jag och vi hjälptes åt att plocka ner alla bobbar, pulkor och skidor från vinden. Sedan skulle allt testas så klart!! Och det var inte så kallt i dag och solen var framme så det var riktigt härligt ute. I morse så fogade jag i hop vårat pepparkakshus så nu behöver vi bara garnera det så är det färdigt också  =) Jag gör alltid lika dana hus från år till år sedan jag köpte formar som man kan trycka ut husdelarna med, mycket praktiskt. Sen har jag hälsat på mamma och pappa en sväng i dag och sedan åkte jag och hämta svärmor och vi bjöd henne på lite julfika, pepparkakor som vi bakade i går och lussekatter som vi bakade förra helgen   =)

Lucka nr 11

Det här kortet passar bra nu när vi har bakat så mycket. Stämpeln är med Magnolia Tilda när hon bakar och så min pepparkaksrecept stämpel i bakgrunden. Klippte ut ett litet hjärta som ska föreställa en pepparkaka som jag spritsade med konstjord kristyr. Sen pricken över i är det söta rutiga bandet som jag tycker är så fint. 


Insidan av kortet fick se ut så här med min fina tags och några QK pepparkakor.


Så det var dagens kort, hoppas ni tycker om det. Lämna gärna ett spår när du är in för det gör mig extra glad =) Trevlig fortsättning på söndagen och tack på förhan, många kramar från Pysselsandra!

1 kommentar:

Åsa/asamia sa...

Å vilket fint kort du gjort! Kul med snö, vår tinade bort nästan direkt. Vet du att Valbo fått en Panduro nu? Tänkte att dit åker du kanske nån gång för att besöka Ikea ;0)
Ha en fin söndagkväll.
Kram ♥