tisdag 13 mars 2012

Älskar er!

Hej och tack för att du tittar in =)

Nu är det tisdag går så fort nästan all snö är borta och jag tror jag blir tokig på det här stormandet som är ute!!! I söndags hade jag en liten scrapträff här hemma och vi vart 5st glada tjejer som satt och pysslade, pratade och fikade ;) Jag vet att vi är många som håller på med detta men jag har inte plats för så många. Det är nog max 5 i pysselrumet och sen får någon någon plats utanför också men det är roligare om alla får plats tillsammans. Den här gången vart vi precis 5 så det gick bra :) Tråkigt för er som inte kunder komma vi saknade er!!!

Jag är ju inte någon snabb scrappare och jag tycker om att använda mina dies. Under den här träffen han jag bara göra en och en halv LO men passade även på att låna massor av fina stämplar av snälla Sandra som du gärna kan besöka här. Den andra LO blev klar senare på kvällen men den visar jag en annan dag. Så här vart den första jag jorde och det är en LO på min sambo Tobias och våran katt Sigge! Dom sitter ute och njuter av vårsolen och det tyckte jag passade bra nu fast kortet är nog ett år gammalt =)  Vet att jag är dålig på att scrappa på min sambo men handen på hjärtat så tycker jag det är roligare att scrappa på barnen ;) men nu fick han vara med på ett hörn!

Papprena jag har använt mig av här är Graphic 45- A proper gentleman collection Och det är inte min färg egentligen men jag tycker dom passade bra till dom här korten på Tobbe och Sigge. Lite manligt och men med en liten upptoning av turkost kände jag mig nöjd =) Så fick det även sitta några fina turkosa Daisy Doodles blommor som jag tycker är så fina och en liten bling från Say it in crystals.


Jag har skrivit i en Journaling - Clear stamps som jag stämplat på vitt papper och klippt ut. Ett ark på 6 olika stämplar som jag ofta använder på mina LO (ett bra köp)


Här ser man blommorna och blinget i närbild.


Sedan så har jag stansat ut texten med hjälp av mitt stora Diesel alfabet! Det har jag dragit lite linjer med svart penna på bokstäverna med.


Så det var vad jag hade att visa er för denna gång! Vill passa på att tacka er som kom hit i söndags och även länka till deras fina bloggar här Sandra , Maria , Åsa och sist men inte mins Malin som tyvärr inte har någon blogg men som är även hon jätte duktig scrappare =) Tack tjejer för en trevlig söndag jag hade jättetrevligt!!! Många kramar från mig!!

3 kommentarer:

Åsa/asamia sa...

Vad kul att ni bor nära varann, du och Maria. Tänk vad skoj att ni pratat om att åka ner till vår mässa. Jag längtar dit, och hoppas verkligen att få träffa er alla där. Be Maria att försöka få med sig Monika också, var så länge sen jag träffade henne nu.
Kul med träff, loch vad bra att ni får plats så många hos dig...här får vi hyra lokal för att träffas, jag får bara plats med EN vän i mitt scraprum.
Kramar till dig!

Em sa...

Tänk vad mkt kärlek du visar och uttrycker dej när du scrapar så många fina kort! :) Va snällt av dej att du kan knåpa ihop ett kort till mej, glad jag blir! hum svårt, men jag gillar bakgrunden på ängel (sussan) kortet men skulle vilja ha muffins om det går för sig? du får fria händer, Sandra gör som du tycker blir fint! Har du gjort något pensionskort förut? vet inte text, Agneta iaf. Hjärtliga gratulationer från oss arbkamrater inuti (om du kan skriva/stämpla all text?) vet inte hur det funkar rikigt med såna där stämplar å så :) hihi Kram från mej!

Margareta sa...

Härlig LO! Du har verkligen lyckats matcha fotona så fint!
Läste i ditt inlägg ovan att du är på väg till fjälls. Jag är i Funäsdalen nu och här har vi haft full storm sönd - tisd. Idag bättre så vi kom upp på fjället!
Kram!