söndag 4 mars 2012

Cupcakes!

Hej och tack för att du tittar in på min blogg =)

Idag har det också varit en strålande dag med massor av sol som Thindra och jag passade på att utnyttja en stund på förmiddagen då hon och jag tog en runda med våran hund Olivia. Men Olivia är gammal och orkar inte gå så långt som hon brukar längre tyvärr =(  Sen trottsade vi det fina vädret och satte oss nere i pysselrumet och pysslade!! Thindra lekte mest med sina pärlor och jag knåpade på några kort jag ville bli klar med. Efter ett tag gick vi upp och lekte i Thindras rum och då hon bjudit mig på låtsas kaffe och låtsas frukt kom vi på att vi skulle baka på riktigt. Så då vart det Cupcakes! Har så länge velat prova men det har inte blivit av. Vi jorde vanliga neutrala muffins som vi sedan jorde en härlig glasyr till som jag fått inspirationen härifrån  http://emmachristines.blogg.se
Och då passade ju kortet så bra in i temat som jag vart färdig med i dag!

Stämpeln är Papermania Clear Stamp som jag köpt från scrapbruket och den är en stor favorit bland mina stämplar. Passar lika bra till killar som till tjejer för vem tycker inte om cupcakes? Just det här kortet valde jag att göra i ljusblått papper som jag köpt på pandurohobby Och sedan piffade jag upp det med ett fint band, lite rosor av papper och den söta Magnolia swirveln. Grattisstämpeln är en Reprint stämpel om jag inte mins fel...


På insidan fick det se ut så här. Lite mera hjälp av Magnolias underbara dies och så har jag stämplat med en annan grattistämpel här =)


Så här nöjd vart Thindra med våra fina Cupcakes innan vi satte oss och fikade på riktig inne i hennes rum vid hennes lilla bord hela familjen! För när Cupcakesen var färdig kom pappa Tobbe och storebror Liam hem så dom kunde fika med oss.


Här är receptet på glasyren som jag fått av Emma, stort tack för den =)

115 g mjukt smör
250 g florsocker
2 tsk kokande vatten

Vispa smöret fluffigt.
Tillsätt florsockret lite i taget under omvispning.
Tillsätt vattnet och valfri smaksättning under omvispning.

Vanilj: 1 tsk vaniljessens
Citron: 2 tsk finrivet citron- apelsin- eller limeskal
Choklad: 2 msk kakao
Kaffe: 4 tsk pulverkaffe upplöst i 2 tsk kokande vatten (vattnet som används i grundreceptet)

Karamell/färgpasta för färgning av krämen :)

Detta var allt för mig ha en trevlig kväll och på återseende många kramar från mig!  


2 kommentarer:

Em sa...

Oh snygga cupcakes :D hihi det var så lite så! bara kul att dela med sej av braá tips! jag ska baka påsk cupcakes till påsk tänkte ja :D bara jag får tid att planera in hur dom ska se ut osv. Ha en bra vecka Sandra! Kram

Åsa/asamia sa...

WOW!! Härligt kort och härliga cupcakes, ser sååå goda ut!
Tack för alla fina kommentarer inne hos mig, jag uppskattar det massor!
Ha en fin dag,
Kram ♥