fredag 16 mars 2012

Flygplan

Hej och tack för att du tittar in en sväng!!

Idag har vi ett strålande väder ute och jag passade på att njuta lite  i solen när jag tog mig en kopp kaffe efter att jag dragit runt på snabeldraken här hemma. Hoppas det blir lika fint i morgon när Liam och jag åker till Sälen och åker lite slalom!!!

Nu vill jag visa min andra Lo som jag började på i söndags när jag hade min lilla scrapträff. Bas cardstocken fick vara blå och sedan har jag använt mig av det randiga papperet som heter Transportation primary Stripe - TPC Studio och det med söta små flygplan på heter Transportation - Craft n Craftin. Tycker om att jobba med mycket färger och till den här LO har jag tittat på en gammal skiss som jag har ritat upp i en bok så jag mins inte vart jag har sett den tyvärr.


Ritade och klippte ut två små härliga moln och så fick jag användning för min söta flygplans die från Sizzix. Efter som sambon och sonen är tokiga i modellflys å har jag köpt på min några fina flygplansdies. Just det här planet fick vara grönt.


Skrev lite i en cirkelformad journaling som är en clearstmp jag har stämplat på vanligt vitt papper. Den fin kantiga ramen är stansad med hjälp av Spellbinder dies.


Texten planplan är vad min son kallade flygplan för när han var 2år. Tycker det är kul att ha med och under skrev jag flygplan så man ska förstå vad jag menar med planplan. Stora texten är skrivit med Studio alfabetet och den lilla med Disco båda texterna är stansade med QK alfabeten.


Så det var vad jag ville visa denna gång. Vill passa på att tacka för era fina kommentarer det gör mig så glad  =) Alltid roligt när ni vågar lämna ett spår. Nu ska jag förberedda kvällsmaten som blir Tacos!! ska bli så gott för nu var det ett tag sedan vi åt det igen.
 Ha en trevlig fredagkväll och helg många kramar från mig!

5 kommentarer:

Åsa/asamia sa...

Det vita jag brukar ha bakom, köper jag på Apoteket - det heter gasväv. Det gröna finns hos Hannas Pysselstuga. Hon har även fler färger. Kul att ni fyller en stooor bil till mässan.

Rickard sa...

Plan plan! Har för mig att han sade pappa king kong ett tag också. En perfekt scrap med tanke på far och sons gemensamma intresse. Imorgon åker vi till fjälls och skapar slalom bränna och nya bilder att scrappa med ;)

maria sa...

Underbar layout Sandra!! Härliga färger och snyggt upplägg.

Hoppas ni får en trevlig helg,
kram

Margareta sa...

Underbart härlig LO!
Blir ett fint minne!!
Ha en skön helg!!
Kram!

Åsa/asamia sa...

En härlig LO, med fina färger och fina detaljer!