lördag 7 april 2012

Älskade syster!

Hej vad trevligt att du vill titta in en sväng. I morse hade vi haft besök av påskharen här hemma, barnen hade fått två stora ägg fyllda med både godis och presenter. Och pappa fick ett par tofflor i sitt ägg. Tur att han hittar hit varje år ;) Sedan målade vi påsk ägg innan vi åt upp  dom till frukost. Sen var det meningen att vi skulle träffa några goda vänner och deras barn och grilla lite kolbullar och bara njuta lite av barnen när dom lekte. Men nu var det deras tur/otur att råka ut för magsjukan och därför fick vi av boka detta. Men som tur var ringde mamma och bjöd över oss på lite påskmat i kväll så det är ju inte så tokigt det heller. Ser ut som vi får en riktigt trevlig påsk i år =)

Nu tänkte jag visa en ny LO som jag har hjort och det är en gammal bild på mig när jag var liten bebis och min storasyster Pethra som precis blivit tonåring här. Vet att hon inte tycker om just det här kortet på sig men det är dock vi två tillsammans. Har äntligen använt mina fina Tim Hotz dies här och det är ju synd att jag inte har använt dom tidigare. Klockan är ny men gångjärnen har jag haft länge men inte kommit på vad jag skulle göra. Nu fall allt på plats här och jag känner mig så nöjd!!! Cardstocken är ett oblekt papper från Papermania och det prickiga är ett Basicgrey papper och det med muren på är ett Hambly screenprits papper.


Den fina blomgrenen är från Prima och wellumpapperet bakom den är något som jag sparat som satt på ett par byxor jag köpt för länge sedan. Jag brukar spara på band och fina lappar som kan sitta på kläder när jag ser att det kanske går att använd till scrapping. Fick även lite spetts av min snälla farmor när jag var dit sist och dom ville jag använda här som jag satte fast med några häftklammor.


Syster är utstansat men QK tången och på dom har jag lagt lite krackeleringslack  på så dom ska se lite gamla och slitna ut. Nyckeln, gångjärn, och klockan har jag stansat ut med hjälp av Tim Holtz underbara dies!!! Och har även använt hans fina jurnaling tickets att skriva på. Det är helt otroligt vad han kan den mannen.... Vore roligt att få träffa honom på någon mässa någon gång men handen på hjärtat så lär det väl aldrig ske, men man kan ju hoppas =)

Så det var vad jag hade att visa er i dag. Hopas du tycker om det du såg och om du vill lämna  ett spår för det gör mig så glad =)  Ha en trevlig påsk, många påskkramar från mig!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Där ser man var Liam och Thindra kommer ifrån. Gulligt. Kram Gunilla

Anonym sa...

Jättesnyggt!
Roligt att du kan komma på maran!
Vi ses!

Kram Elzan

Åsa/asamia sa...

Å vilken fin LO, stämningsfull och fina texter i olika varianter av bokstäver...snyggt!
Jag blir så glad när du kikar in till mig, och så glad för dina fina kommentarer. Snart ses vi, hoppas vi har tid att surra en stund då.
Pratade med Monika igår, och hon skulle åka med er....längtar!
Kram

ÅsaJ sa...

Fin LO!!!