söndag 22 april 2012

LEGO

Hej och roligt att du tittar in en sväng på min blogg =) I går var jag på scrapmara i Edsbyn med 7 st glada och trevliga tjejer. Vi satt från 11.00 till 23.00 och på slutet var det syrefattigt i lokalen. Jag är en dålig tillsammans scrappare men tycker ändå att det är kul att träffas och utbyta idéer och tips med mina vänner. Tack så mycket snälla Elzan och ni andra för en underbart trevlig lördag!! Hoppas vi kan göra det snart igen =)

Här är en LO som jag scrappade på min son Liam när han bygger med LEGO. Han har alltid varit så kreativ och duktig med sitt LEGO och därför är det extra kul att göra en LO om detta trots att korten är gammla nu. 


Texten LEGO i vitt har jag stansat ut med mitt stora diesel Qk alfabet och sedan limmat det på ett svart papper som jag klippt ut  skuggor av. När det svarta var klart limmade jag det på ett lite bredare gult papper och klippte åter igen ut en ny gul skuggad kant. Sen fäste jag det på ett rött papper så det ska se ut som LEGOs egen logga.


Sen har jag använt ett svart cardstock med små embossade prickar på som bas och det fina papperet med pilar heter Let`s roll - imaginisce. Och dom söta legobitarna och pilarna kommer från Creative - Imaginations.


Skrev sedan en liten text att Liam är en kreativ konstruktör med min Dymo.

Så det var min första LO under lördagens mara =) Men så pratade och fikade jag mycket där i mellan. Tittade i många olika tidningar och böcker som alla hade med sig. Det som är halva nöjet med dessa träffar tycker jag att unna sig massor med godsaker och få mycket ny inspiration. Så stort tack till er alla!!! Ha det så bra och lämna gärna en kommentar när du är in för då blir jag så glad =)

3 kommentarer:

Åsa/asamia sa...

Snyggt! Kul med lego, det växer man aldrig ifrån.

Margareta sa...

Där lurade du mig minsann! Trodde ända tills jag läst texten att du använt LEGOs egen logga :D
Jättefin LO!! Vi hade ju träff samtidigt! Hihi....
Ska bli kul att ses på mässan!
Kram!!

Sandra sa...

Den här blev ju så himla läcker! Sonen kanske brås på sin kreativa konstruerande mamma som kommer på en massa snyggt?! :)