tisdag 8 maj 2012

Nu blir pappa fin!

Hej och tack för att du tittar in en sväng =) Så var det tisdag och jag kan inte riktigt glömma att vi var i väg på scrapmässan i lördag. Är fortfarande uppe i ruset av den underbara shoppingen. Ska snart iväg och jobba men tänkte jag skulle visa er en LO jag blivit färdig med i dag och  sen måste jag försöka göra klart några kort som jag fått beställning på för jag har 4st på kö nu =)

Till den här LO har jag använt ett vitt baspapper och sedan har jag tagit ett grön cardstock som jag köpte nu på mässan. Det har jag rispat kanterna på och sytt lite med min symaskin runt om. På det har jag använt ett Victoria Design House papper som är rosa med prickar på. Det fick bli skälva fotomattan till dom här fyra underbara korten på min Sambo Tobias när han blir omhändertagen av våra Thindra. Hon älskar att plåga pappa med hårspännen vilken jag kan tycka är lite komiskt efter som det är jag som har långt hår =)


Kom på att använda några av Thindras hårspännen här som dekoration i stället för blommor. Nu vet jag att hon har hur många hårspännen som helst så därför tog jag 4st. Dessutom så brukar hon nästan aldrig använda dom själv utan det blir när det är dags för att plåga pappa  ;) På bokstäverna FIN knöt jag fast lite rosa flosstråd som jag också fyndade i Bomhus på scrapmässan!!


Dom små korkbitarna som det står text på är åter igen skräp från mitt  jobb. Jag älskar att återanvända skräp som jag vet att vi kastar i mängder på Svenskafönster. Dessa pluttar sitter mellan varje glas som vi får till oss som skydd för att inte glasen ska repa varandra, så det slängs flera tusen sådana här pluttar varje dag. Nu kom jag på att man kan ju stämpla bokstäver på dom så blir dom jättefina och användbara till scrapp. Många gånger kan det vara det enkla som blir det fina tycker jag.


Så det var vad jag ville visa er i dag. Lämna gärna ett meddelande när du är in för det gör mig så glad =) Ha en trevlig dag i dag, många kramar från mig!

4 kommentarer:

Sandra sa...

Vilken fin layout! Så läckert med hårspännen till. Jag har oxå stått å funderat många gånger på vad man kan använda de små "pluttarna" till, men det har aldrig slagit mig att man kan stämpla på dom! Jättesmart ju! :)

KatarinaR sa...

En riktigt härlig LO! Kul idé att dekorera med hårspännen och de stämplade träpluttarna är supersnygga! Ha det bra!

Em sa...

haha :D hon piffar upp pappa sin.. håller verkligen med om att "skrot" blir användbart, fint med korkbitarna! snyggt stämplat..

Åsa/asamia sa...

Å vilken fin LO du gjort, och vad kul att du kunde ta till vara skräpet från jobbet. Du får gärna spara lite av det skräpet till mig, och posta nån gång om du har tid ;)
Kul att du gillade mässan, antar vi ses i höst igen!
Kramar från ett regnigt Gävle.