onsdag 13 juni 2012

Grattis till Studenten!

Hej och hå vad tiden går!!

Har haft så mycket att göra nu så jag har inte hunnit visa vad det är jag har pysslat med på kvällarna. I måndags var det Thindrs sista sommarfest på Furansförskola och i går kväll var vi på Liams skolavslutning i Runemo. Där i mellan så har jag försökt hinna bli klar med mina senaste kortbeställningar så i går satt jag vaken till 24.00 för att bli klar och väckarklockan ringer 05.45 så det vart inge sovmorgon i morse men korten blev i alla fall färdiga. Förutom det så har ju min bror och dotter fyllt år så vi har firat dom i helgen så det börjar bli lite för mycket firande för mig nu!!! Längtas så efter semester nu så jag får ta det lugnt och bara njuta.

Nu ska jag visa ett kort jag blev klar med förra veckan men har inte hunnit visa det som en arbetskamrat har beställt. Den här gången har jag använt en söt studentstämpel från Magnolia med Tilda som fira att hon tagit studenten. Har även den fina Tim Holtz klocka diesen  i bakgrunden och papprena är Vicktoria Disign House så ett stycke grönt tyg i bakgrunden som jag fransat lite. Runt bilden har jag stämplat med min fina Tree of Love stämpel som jag köpte på Hannaspysselstuga när jag var på mässan i Gävle. Sedan har jag haft lite platinus Stickels runt kanten. Färgerna jag färjlagt Tilda med är Distress Marker och på klänningen har jag använt All-Purpose Ink - Frost white som jag köpt på Pandurohobby Det syns dåligt på bilden men det glittrar så fint om hela kläningen och skorna tack vare den färgen.


Den fina blomkanten i bakgrunden och på insidan av kortet är en MS punch. Sen har jag dekorerat med lite fina rosor och Magnolias fina hjärta swirvel och några pärlor på tråd.


Så här fick insidan av kortet se ut då det går att fästa lite pengar på vänster sidan om kortet i det lilla bandet. Och texten där är stämplad med en Magnoliastämpel och studentmössan kommer från Gummiapan och lika så student texten inuti kortet är köpt där. Sen så har jag punchat ut några fina grenar med en Nelli Snellen punsch som dekoration och en fin blomma från Prima.


Så det var allt för mig denna gång. Nu måste jag ta mig en rejäl titt bland alla mina vänners bloggar för jag har inte hunnit med dom heller nu när tiden inte har räckt till som jag önskat. Ska försöka hinna med er i kväll för nu har jag ingen tid att passa och det känns så skönt. Ha en trevlig kväll trotts att det regnar det är ju toppen pysselväder i alla fall.  Lämna gärna ett spår när du kikar in för det gör mig så glad, många kramar från mig!

2 kommentarer:

maria sa...

Snyggt kort Sandra!! Den där Tim Holtz Dien är ju bara så fin.
Tror det är lite lika överallt, fullt upp med avslutningar och fester. Ska bli skönt när allt lugnar ner sig och vi kan bara vara. Hoppas vi kan få till en träff och prata lite strunt nån dag/kväll.

kram maria

ÅsaJ sa...

Hej! Va produktiv du är! Blir verkligen inspirerad av dina fina insidor på alla kort. Jag "glömmer" bort dom och för mig blir det mest bara text. Ha det bra! Kram