söndag 9 september 2012

Muffins

Så var det söndag och i morgon ska jag på min tredje omgång av min skydsombudsutbildning. Annars så har jag jobbat extra både fredag och lördag så den här helgen vart inte så lång som den brukar men det blir desto roligare när lönen kommer som tur är.
 
Nu ska jag visa två kort jag fått beställning på av en kollega och det första kortet har jag använt den söta Tilda med slev som passar bra till Emma som är så duktig på att baka. Hon har samma intresse i bakvärk som jag har i att scrappa tror jag =) Papprena till det här kortet är från Panduros fina Tilda papper som var med på REA nu i sommar då jag passade på att köpa flera block av lite olika färger för jag tyckte så mycket om dom. Har använt papper från två olika av dom blocken till det här kortet. Sen ett litet tårtpapper i hjärtaform och den söta spetsen är också från Panduro. Texten Hoppas din födelsedag blir lika speciell som du är är från Magnolia. Sedan har jag införskaffat mig en datumstämpel som gör korten väldigt personliga efter som man kan får med sitt födelsedatum på ett snyggt sätt. Nere i vänster hör har jag stansat ut en muffins med min fina muffinsdie av spillpapper och på den har jag satt fast rosa foamsiffror  hur gammal Emma fyllde. Dom är köpta på Panduro och jag har även skrivit hennes namn med samma bokstäver.
 
 
Insidan fick se ut så här med ett litet band på vänster sida som man kan fästa pengar i. Ramen är stansad med hjälp av MS stansen och blommorna har jag gjort med hjälp av Nelli Snellen stansar av mina spillpapper. Grattis stämpeln kommer från Gummiapan.

 
Det andra kortet var ett som jag hade i min tillsalu låda så jag har visat det förut. Men nu piffade jag upp det med namn och födelsedatum så det vart lite mera personligt.

 
Kortet är ett staflikort som man kan ställa upp så här.

 
Tack så mycket för att du kikade in och lämna gärna ett spår när du varit in för det blir jag så glad för. Ha en trevlig söndagkväll vi ska festa till det lite extra med chokladpudding efter som jag jobbade bort den här hälgen ;)

1 kommentar:

EM sa...

jag älskar verkligen kortet! :D de fina orden (hoppas din dag blir lika speciell som du är) värmde så mkt! hihi! å sannas kort är oxå så fint! rosa och svart passar så fint tillsammans! jajjamänsan jag tror det oxå, att våra hobbysar liknar varandra fast det är pysselscarp/bakning, lika glädjande! har varit lite mkt nu de senaste 4v, ska bli skönt med en lugnare helg dvs ingen tårta inbokad! :) kommer efter så mkt i matten, nu ska vi mumsa lasagne.. kram på dej vännen!