lördag 1 september 2012

Reino 50år

Hej och trevlig helg på er =)
 
Har haft lite fredags mys här i kväll med barnen och då tittade vi på RIO och efter dom lagt sig passade jag och Tobbe på med att titta på Amerikan pie återföreninge. Skrattade många gånger under filmen och nu är jag för pigg för att sova. Har även haft kaos här hemma i dag då vårt kylskåp slutade fungera men som till sist löste sig med att gubben lyckades byta termostaten på det och sen funkade det igen. Glad är jag för det för nu kostade detta oss 350kr och annars skulle man ha 1500 för att åka ut och byta termostaten på ett av dom ställena vi ringde till och frågade. Helt vansinnigt vad det ska kosta för något som tog 1min att utföra. Är glad att både gubben och jag klarar av lite av varje när det gäller underhåll så behöver det inte bli så himla dyrt =)
 
Så nu ska jag visa er ett kort som vi på jobbet gav till våran bas Reino nu i veckan. Han har fyllt 50 år på samma dag som min son blev 8år altså den 25 augusti. Men vi firade han nu i veckan efter som han smet iväg utomlans då han verkligen fyllde. Stort grattis igen Reino om du är in och tittar  =) Valde att göra ett kavajkort för dom är roliga att ge bort när någon fyller jämt. Tyvär så är bilderna dåliga då jag fotade dom i dåligt ljus. Beskrivningen på kortet hur man gör finns här inne http://mayas-hobbyblogg.blogspot.se/2009/07/jacket-card-with-tutorial.html det är en norsk sida med detaljerad beskrivning hur man går till väga steg för steg.
 
 
Den här gången provade jag på att sätta dit ett sidenband som slips. Annars brukar jag göra den av papper. Och i ficka fäste jag en blå ros.

 
Så är ser kortet ut första uppviket då kan man se den fina västen.

 
Sedan viker man ner den och då ser det ut så här.

 
Men efter som vi var ganska många namn som skulle få plats så fick jag göra det extra långt. Skrev ut två remsor med våra namn på datorn och klistrade i hop och sedan stämplade jag med en kompasstämpel på det papperet för fint.
 
Så nu ska jag passa på att njuta av det senaste nr av Magnolia som damp ner i min brevlåda för en vecka sedan. Tycker det är så kul att ha någon tidning att bläddra i och hitta lite ny inspiration till lite nya kort.

 
Ha det så bra tills vi ses nästa gång! Många kramar från Pysselsandra!

1 kommentar:

Margareta sa...

Ååh så fint kavajkort, snyggt med rosen och sidenslipsen! Så fiffig du var med den låånga vikta namnlistan - så snyggt genomfört också!
Du har tur du, soM har en så händig man!! Vi andra är hänvisade tilll dyra hantverkare (fast jag har fått en otroligt hjälpsam och händig måg, som fixar det mesta ;-) )
Ha en skön helg !! Kram !!