fredag 23 november 2012

Julkatt

Hej och trevlig fredag på er alla =)
 
Nu har vi haft vårt fredagsmys med godis och film jag och barnen och den här gången vart det gammal nostalgifilm för mig då Thindra ville se Sandybell. Det var en av mina favoritfilmer när jag var liten på 80talet så därför är det kul att även mina barn vill se på dom gamla filmerna ibland. Har hittat dom på DVD nu som tur är så vi slipper titta på gamla VHS filmer.
 
Nu ska jagvisa er ett julkort med en liten söt katt på. När jag målade den här lilla missen tänkte jag på vår äldsta katt som heter Sigge som är röd och vit och mattes älskling! Tycker även om dom andra två men jag och Sigge har en särskild relation till varandra =) Den bruna ramen har jag stansat ut med en Sizzix die jag köpte när jag var på Gävlemässan. Dom två fina mönster papprena köpte jag på senaste träffen i Bollnäs. Har sedan dekorerat med en järekskvist och ett fint julband.  Godjul har jag stämplatt med en Reprint stämpel som jag sedan embossat med gulpullver.
 

 
När jag färjlägger anväder jag mina Distress pennor till allt utom när jag vill ha rött. Då blandar jag till den själv med Distress flaskorna så jag får den nyansen jag önskar. Sen målar jag den med vanlig pensel.

 
Insidan denna gång fick se ut så här =) Nu ska jag titta vidare på Skavlan och njuta av tystnaden då barnen har lagt sig och gubben är hos en kompis. Då får jag lite härlig mammatid och det är så himmla skönt ibland. Finns stor risk jag går ner och pysslar sen efter Skavlan  ;)  Ha en trevlig fredag och  helg, många kramar från Sandra! 

1 kommentar:

Lisa sa...

Vilken söt kattstämpel :o)
Du har gjort många julkort nu!
Är det för egen förbrukning eller försäljning också?
Blev det något kvällspyssel igår? ;-)

Kramar Lisa