torsdag 10 oktober 2013

Kenny K - Craft Star

Äntligen Torsdag!!
 
Jag får helg i kväll så det ska bli så skönt! Men först en hel kvälls arbete innan jag får åka hem och fira med ett bad  ;)
 
Idag bloggar jag ett kort som jag skickat till en av mina blogg kamrater som har fyllt år. Och det är jätte duktiga, snälla, söta och väldigt inspirerande Åsa Wermelin som fyllde år den 28 september då Gävle scrapmässan var. Mitt kort vart tyvärr lite försenat för jag har inte haft tid att sitta och pyssla nu. Men bättre sent en aldrig tänkte jag och skicka det i helgen i stället så nu vet jag att det har kommit fram till Åsa med =)
 
Till kortet har jag använt den här så passande Kenny K- Craft Star som var som klippt och skuren åt Åsa tycker jag. Har färglagt motivet med mina Distress Markers och sedan blandat hejvilt med olika papper och färger. Har även använt Åsas egna fina poststämpel på motivet som det står grattis på.
 
 
Insidan av kortet fick en ram ut stansad med en Spellbinders dies. Och stämplad med en stämpel från Gummiapan. Blommorna är egentillverkade med hjälp av Nellie Snellen stansarna.

 
Kund använda min fina text från Phunny Face på det här kortet då det vart försenat.  Bara älskar den här fräsiga texten.

 
Så här såg kortet ut på insidan.

 
Så det var vad jag hade att visa er för den här gången. Lämna gärna ett spår när du är in så jag vet vad du tycker om det jag skapar =)  Ha det så bra och på återseende!
 
BAMSE KRAMAR FRÅN SANDRA!

7 kommentarer:

bili sa...

Snyggt och färgrikt kort. Passar Åsa perfekt, nu när hon har plockat om i sitt pysselrum :) Hoppas du får en skön ledighet. kram bibbi

Kristina ScrapSalig sa...

Härligt kort med så många finurliga detaljer och passande texter! Ett kort man blir glad av att se på med underbara färger och omsorgsfulla detaljer! Jag är säker på att mottagaren blev överlycklig =)

Hoppas att du har det gott i höstmörkret! Mitt höstmörker lyser du iallfall upp rejält med alla fina och snälla kommentarer i min blogg, varmt tack till dig för det!

Ha en skön helg, kram!

Majsan sa...

Hej goa, fina Sandra!!

ÅHH vilken härligt, läckert kort!!
Ett kort som man blir såå glad över :)

BAMSEKRAMAR MAJSAN

Margareta sa...

Åh vilket härligt kort till Åsa!! Jag förstår att hon blev superglad!
Insidorna är också såå superfina!!
Egentligen är det väldigt roligt att få uppvaktning i efterskott, för på själva dagen är det ju så mycket ändå!!
Ha det gott! Kram!!

Margareta sa...

Hej Sandra!
Kikar in bara för att lämna en kram till dig innan jag alldeles strax lyfter fr Arlanda för Sydafrika!
Har alltså stiltje i kortmakeriet, men har schemalagt några inlägg för dem som vill kika ;-)
Ha det så gott!
Lovar återkomma med några läckra foton ;-)
Kram!!

Anneli sa...

Underbart kort.
Önskar dig en riktigt GOD JUL
Kram Anneli

Em sa...

det märks att du ger alla dina kort så mkt omsorg Sandra! det gillas! Det blir så personligt & mysigt! Texten var riktigt bra haha :D

Kram